Kvalitet och inte kvantitet!

Har haft bra helg och träningen går bra nu, idag blev det ett grymt bra pass, Axlar och triceps.

Jag har faktiskt gått upp i vikt och nu väger jag 95-96 kg men mitt mål är 105 kg. Många är tyvärr vikt fixerade och tänker mycket på vikten för mig gäller det att smala på sig kvalité och inte kvantitet. Många mäter och väger sig nästan varje dag för att se om de har blivit större..Jo klart man ska försöka uppnå sin dröm vikt men det gäller att ha en vikt som innehåller så mycket muskler som möjligt. Många säger typ ja mina armar är 55 cm..okej men hur ser de ut? Min mammas armar kanske är 50 cm men frågan är om hon har mer muskler än fett i sina armar?

 

 Jag personligen har aldrig mätt mina armar eller mina muskler för att se om de har växt. Min bästa mätare eller domare är spegeln jag kollar hur de ser ut och jobbar på deras svagpunkter, t ex om jag behöver mer tjocklek än bredd så jobbar jag på det genom att välja rätt övningar istället för att fokusera mig på mätningar. Hoppas ni förstår min poäng där!

 

Bild från idag. 95-96 kg

 
F.A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0